Українська мова19,05,2020
Українська мова
Тема: Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту.
1. Прочитай текст, розкриваючи дужки. Вибери із запропонованих слів найбільш влучні, потрібні за змістом.
Заклопотана їжачиха (кинула, полишила, пожбурила) хатні справи. (Мама, Їжачиха, Вона) ледве встигла (схопити, впіймати, вчепитися) за вухо синочка. (Він, Малюк, Синочок) і гадки не мав (повертатися, завертати) додому. (Синочок, Він, Малюк) (хотів, бажав, прагнув) знову (дременути, утекти, кинутися, понестися) у ліс.
- А який занехаяний! - промовила Їжачиха.
Вигляд у (малюка, синочка, нього) і справді був (неохайний, недбалий, неакуратний): мордочка (замурзана, брудна, засмальцьована), голочки (позлипалися, склеїлися). (Мама, Їжачиха, Вона) (набрала, зачерпнула, налила) води з Голубого озерця. (Іжачиха, Мама, Вона) (дістала, взяла) брусок суничного мила. (Їжачиха, Мама, Вона) (заходилася, почала, вирішила) купати синочка. (Їжачиха, Мама, Вона) (обережно, обачно) терла спинку жмутком пахучої соломи, (розгладжувала, розправляла) голочки.
Малюк сопів, затуляючись від густої піни.
- Ну от... Любо глянути: голочки гладенькі та м'якенькі, наче хутро в Ховрашка!
- Та я, тітонько, і є Ховрашок! - обтрусився малюк і вибіг із хатки.
І вже за порогом гукнув:
- А за Їжачка не хвилюйтесь: його, мабуть, моя мама вимиє!
2. Зроби змістовний аналіз тексту.
- Яка тема тексту?
(Турботлива мама Їжачиха)
- Про що йдеться в тексті?
(У тексті йдеться про те, як мама Їжачиха купала не свого синочка.)
- Де відбувалася подія?
(Подія відбувається у хатинці Їжачихи.)
- Що хотів зробити синок?
(Синок хотів дременути в ліс.)
- Що зробила мама?
(Мама ледве встигла впіймати його за вушко.)
- Чим вона мила малюка?
( Вона мила малюка бруском суничного мила.)
- Як Їжачиха терла спинку синочкові?
(Їжачиха обережно терла спинку жмутком пахучої соломи.)
- Як реагував малюк на роботу мами?
(Малюк сопів і затулявся від густої піни.)
- Що сказала Їжачиха, коли вимила синочка?
(Їжачиха сказала, що тепер на нього любо глянути і його голочки тепер м'якенькі і гляденькі, як хутро Ховрашка.)
- Що відповів малюк?
(Малюк відповів, що він і є Ховрашок.)
- Як заспокоїв Ховрашок маму Їжачка?
(Ховрашок сказав, що його мама теж вимиє її малюка Їжачка.)
- Якими постають мами звірят?
(Мами звірят постають люблячими, турботливими та лагідними.)
3. Зроби структурний аналіз тексту.
- Скільки частин у цьому тексті?
(У цьому тексті три частини: зачин, основна частина і кінцівка.)
- Про що йдеться в зачині?
(В зачині йдеться про клопоти мами Їжачихи.)
- Про що ти дізнався з основної частини?
( З основної частини я дізнався/дізналася про те, як мама Їжачиха чепурила не свого малюка Ховрашка.)
- Що повідомляється в кінцівці?
(В кінцівці повідомляється про зізнання Ховрашка, що мама Їжачиха вимила не того синочка, а її синочок у мами Ховрашка.)
- У якій частині тексту йдеться про те, як мама Їжачка зрозуміла, що вимила не свого синочка?
( Про це повідомляється в кінцівці тексту.)
4. Розглянь малюнки.
5. Спиши змінений тобою текст у зошит. (З дужечок ти обираєш лише одне слово, яке більше за все підходить за змістом до тексту, зверни увагу на те, щоб у кожному реченні не було повторів.)
Роботу сфотографуй і відправ вчителю на вайбер. Потім в кінці сторінки знайди текст автора і порівняй із своїм текстом.
Заклопотана їжачиха кинула хатні справи. Вона ледве встигла (схопити, впіймати, вчепитися) за вухо синочка. Малюк і гадки не мав повертатися додому. Він хотів знову дременути у ліс.
- А який занехаяний! - промовила Їжачиха.
Вигляд у малюка і справді був неохайний: мордочка замурзана, голочки позлипалися. Їжачиха набрала води з Голубого озерця. Вона дістала брусок суничного мила. Мама заходилася купати синочка. Їжачиха обережно терла спинку жмутком пахучої соломи, розгладжувала голочки.
Малюк сопів, затуляючись від густої піни.
- Ну от... Любо глянути: голочки гладенькі та м'якенькі, наче хутро в Ховрашка!
- Та я, тітонько, і є Ховрашок! - обтрусився малюк і вибіг із хатки.
І вже за порогом гукнув:
- А за Їжачка не хвилюйтесь: його, мабуть, моя мама вимиє!
Якщо тобі цікаво, можеш прослухати оригінал, з якого було створено наш текст. Це дитяча цікава казочка.
Дякую за роботу. Ти молодець!
1. Прочитай текст, розкриваючи дужки. Вибери із запропонованих слів найбільш влучні, потрібні за змістом.
Як (чепурили, прибирали, наряджали) їжачка
Заклопотана їжачиха (кинула, полишила, пожбурила) хатні справи. (Мама, Їжачиха, Вона) ледве встигла (схопити, впіймати, вчепитися) за вухо синочка. (Він, Малюк, Синочок) і гадки не мав (повертатися, завертати) додому. (Синочок, Він, Малюк) (хотів, бажав, прагнув) знову (дременути, утекти, кинутися, понестися) у ліс.
- А який занехаяний! - промовила Їжачиха.
Вигляд у (малюка, синочка, нього) і справді був (неохайний, недбалий, неакуратний): мордочка (замурзана, брудна, засмальцьована), голочки (позлипалися, склеїлися). (Мама, Їжачиха, Вона) (набрала, зачерпнула, налила) води з Голубого озерця. (Іжачиха, Мама, Вона) (дістала, взяла) брусок суничного мила. (Їжачиха, Мама, Вона) (заходилася, почала, вирішила) купати синочка. (Їжачиха, Мама, Вона) (обережно, обачно) терла спинку жмутком пахучої соломи, (розгладжувала, розправляла) голочки.
Малюк сопів, затуляючись від густої піни.
- Ну от... Любо глянути: голочки гладенькі та м'якенькі, наче хутро в Ховрашка!
- Та я, тітонько, і є Ховрашок! - обтрусився малюк і вибіг із хатки.
І вже за порогом гукнув:
- А за Їжачка не хвилюйтесь: його, мабуть, моя мама вимиє!
2. Зроби змістовний аналіз тексту.
- Яка тема тексту?
(Турботлива мама Їжачиха)
- Про що йдеться в тексті?
(У тексті йдеться про те, як мама Їжачиха купала не свого синочка.)
- Де відбувалася подія?
(Подія відбувається у хатинці Їжачихи.)
- Що хотів зробити синок?
(Синок хотів дременути в ліс.)
- Що зробила мама?
(Мама ледве встигла впіймати його за вушко.)
- Чим вона мила малюка?
( Вона мила малюка бруском суничного мила.)
- Як Їжачиха терла спинку синочкові?
(Їжачиха обережно терла спинку жмутком пахучої соломи.)
- Як реагував малюк на роботу мами?
(Малюк сопів і затулявся від густої піни.)
- Що сказала Їжачиха, коли вимила синочка?
(Їжачиха сказала, що тепер на нього любо глянути і його голочки тепер м'якенькі і гляденькі, як хутро Ховрашка.)
- Що відповів малюк?
(Малюк відповів, що він і є Ховрашок.)
- Як заспокоїв Ховрашок маму Їжачка?
(Ховрашок сказав, що його мама теж вимиє її малюка Їжачка.)
- Якими постають мами звірят?
(Мами звірят постають люблячими, турботливими та лагідними.)
3. Зроби структурний аналіз тексту.
- Скільки частин у цьому тексті?
(У цьому тексті три частини: зачин, основна частина і кінцівка.)
- Про що йдеться в зачині?
(В зачині йдеться про клопоти мами Їжачихи.)
- Про що ти дізнався з основної частини?
( З основної частини я дізнався/дізналася про те, як мама Їжачиха чепурила не свого малюка Ховрашка.)
- Що повідомляється в кінцівці?
(В кінцівці повідомляється про зізнання Ховрашка, що мама Їжачиха вимила не того синочка, а її синочок у мами Ховрашка.)
- У якій частині тексту йдеться про те, як мама Їжачка зрозуміла, що вимила не свого синочка?
( Про це повідомляється в кінцівці тексту.)
4. Розглянь малюнки.
5. Спиши змінений тобою текст у зошит. (З дужечок ти обираєш лише одне слово, яке більше за все підходить за змістом до тексту, зверни увагу на те, щоб у кожному реченні не було повторів.)
Роботу сфотографуй і відправ вчителю на вайбер. Потім в кінці сторінки знайди текст автора і порівняй із своїм текстом.
Як чепурили їжачка
Заклопотана їжачиха кинула хатні справи. Вона ледве встигла (схопити, впіймати, вчепитися) за вухо синочка. Малюк і гадки не мав повертатися додому. Він хотів знову дременути у ліс.
- А який занехаяний! - промовила Їжачиха.
Вигляд у малюка і справді був неохайний: мордочка замурзана, голочки позлипалися. Їжачиха набрала води з Голубого озерця. Вона дістала брусок суничного мила. Мама заходилася купати синочка. Їжачиха обережно терла спинку жмутком пахучої соломи, розгладжувала голочки.
Малюк сопів, затуляючись від густої піни.
- Ну от... Любо глянути: голочки гладенькі та м'якенькі, наче хутро в Ховрашка!
- Та я, тітонько, і є Ховрашок! - обтрусився малюк і вибіг із хатки.
І вже за порогом гукнув:
- А за Їжачка не хвилюйтесь: його, мабуть, моя мама вимиє!
(За Лесею Мовчун)
Якщо тобі цікаво, можеш прослухати оригінал, з якого було створено наш текст. Це дитяча цікава казочка.
Комментарии
Отправить комментарий