Природознавство 13,05,2020
Природознавство.
Підготовка до контрольної роботи за темою « Природні зони України»
-
Сьогодні ми
вирушимо у захоплюючу подорож по Україні. На уроці ми зробимо короткий огляд
усіх природних зон України, виділимо і запам’ятаємо їх найголовніші риси,
спробуємо дослідити, чому природа України така різноманітна.
-
Отож, ми можемо вирушати у путь.
"Мішані ліси".
-
Ми потрапили у зону мішаних лісів.
-
Як ще називають цю зону? /Полісся./
-
Де знаходиться ця зона? /На півночі країни./
-
Коротко охарактеризуйте клімат зони. /Весна затяжна, сніг тане довго. Літо
тепле, дощове. Зима м’яка, з відлигами./
-
А зараз послухайте казку-загадку і
відгадайте, яких рослин і тварин бачив Андрійко у лісі.
Казка –
загадка "Андрійко у дивному царстві природи"
На світанку зібрався Андрійко у невелику подорож. Гукнувши свого друга –
собаку Бровка, вирушив хлопчик до лісу.
При вході у це дивне царство Андрійка зустрів старий і кремезний батько, що
тисячі синів має, всім шапки справляє, а собі не має. А поряд стояла струнка
дівчина у білокорому вбранні, яка навесні всіх напувала соком. Андрійко
нахилився до землі і побачив ягідку, червону, солодку і пахучу, яка нагадувала
полуницю. Тільки захотів її покуштувати, як почув дивний спів невеликого птаха,
що сидів на гілочці калини і витьохкував свою веселу пісеньку, наче справжній
артист. У такт його пісні пролунав дрібний стукіт лікаря дерев. Андрійко йшов,
зачарований красою.
-
Ой, - раптом скрикнув хлопчик, бо ледь
не наступив на ще одного мешканця, який під пеньочком звився клубочком.
А
там у кущах хтось шугонув під ялинку. "Та це ж маленький, влітку
сіренький, а взимку біленький," – подумав Андрійко. Бровко кинувся за ним,
та враз грізно загарчав і настовбурчив шерсть. У гущавині підтюпцем пробіг
сірий, що по полю блукає і ягнят шукає.
-
Пора додому, – сказав Андрійко і радісно
помахав рукою мешканцям лісу.
/Дуб, береза, суничка, соловейко, дятел,
їжак, заєць, вовк./
-
Рушаємо далі.
-
У південній частині зони мішаних лісів
значно тепліше і сухіше, ніж у північній. Умови для росту дерев стають все менш
сприятливі. Поряд із лісами великі площі займають поля і луки. Поступово зона
лісів переходить у … /лісостепову зону./
"Лісостеп".
Продовжити речення.
Зона лісостепу
називається так тому, що … / Поряд із лісами великі площі займають поля і
луки./
У зоні лісостепу
ростуть такі рослини … /Ковила, типчак, стоколос, полин тощо./
Серед цих тварин
/лисиця, зубр, черепаха, заєць/ у зоні лісостепу не живе … /Зубр./
-
Прямуємо далі. Все рідше і рідше
зустрічаються дерева. Ось перед очима розкинувся неосяжно великий край. Доки
сягає око, видно лише небо і трави.
-
В яку природну зону ми потрапили?
"Степ".
Дати відповіді
"так" чи "ні".
1. Зима в степу тепла, з великою кількістю снігу. /Ні./
2. Найкращою
порою року в степу є весна. /Так./
3. Зона
степів займає північну частину країни. /Ні./
4. В степах
можна зустріти деркача і дрохву. /Так./
5.
Основне багатство степу – соснові ліси. /Ні./
6.
.Влітку в степу часто випадають дощі. /Ні./
7.Навесні в степу зацвітають тюльпани,
фіалки, горицвіти, півонії. /Так./
8.Тварини степу мають яскраве забарвлення. /Ні./
9. Майже всі степи розорані. /Так./
10 .У зоні степів знаходяться промислові міста Київ, Чернівці, Тернопіль. /Ні./
-
В якій частині України найтепліший
клімат? /Південний берег Криму./
"Південний
берег Криму".
Де знаходиться
Південний берег Криму? / На Півдні
України/
Які рослини
ростуть на Південному березі Криму? /Магнолія, пальма, кипарис, лавр, кедр./
Як Чорне море і
Кримські гори впливають на погоду в Криму? /Гори захищають від холодних північних
вітрів./
Чи багато у
Криму промислових підприємств? /Це курортна зона./
Які
міста-курорти розташовані у Криму? /Алупка, Алушта, Ялта./
Чим особлива
територія Південного берега Криму? /Найтепліше місце. Ростуть екзотичні
рослини./
Переглянь
відео про гори України.
Про яку частину
України кажуть "легені України"? /Полісся./
Про яку частину
кажуть "здравниця України"? /Південний берег Криму./
Яку частину
України називають" житницею України"? /Степову./
Що називають
"краєм туристів"? /Карпати./
Назвіть
найбільшу річку України. /Дніпро./
Назвіть найвищу
гору. /Говерла./
У якій природній
зоні знаходиться наше місто? /Лісостеповій./
Який заповідник
створено на території Тернопільської області? /Медобори./
-
Довга і далека наша подорож.
-
Тепер ви уже можете дати відповідь на
питання "Чому така різноманітна природа України? Що впливає на цю
різноманітність?" /Клімат. Розташування в різних природних
зонах./
-
Так, Бог наділив Україну красою і
багатством. І ми повинні берегти це все, а ще й економно використовувати.
-
- Завтра ти будеш писати контрольну
роботу, тому рекомендую тобі переглянути
с. 134-152 підручника.
-
Дякую за роботу. Зроби тести за
посиланням.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMcgO0glFFOWeOeh5ueCrxTQjwR0iZ8wmOXKGfImxlYhDynw/viewform
Комментарии
Отправить комментарий