Математика 01.04.2020


Математика .Тема.Задачі на процеси.Розв'зування задач на одночасний рух в протилежних напрямках.
1.     Приготуйся до уроку, зосередся, відкрий підручник математики на с.63.Уважно прочитай умову завдання № 1.

S
V
t
І в.
?
16км/год
4год
ІІ в.
?
?
4год
Ів і ІІв.
112км




Загальний виробіток
Продуктивність праці
Час роботи
І оп.
?
16с.
4 год
ІІ оп.
?
?
4 год
І і ІІ оп.
112с.


-         Як ти бачиш коротка умова цих задач дуже схожа і розв'язання цих задач теж дуже схоже.
-         Розглянемо І спосіб.
1)    16∙4=64( км)- проїхав І вершник
                       
1)16 ∙4= 64 ( с.)- набирає І оператор
2)112-64=48(км)- проїхав ІІ вершник
                     
2)    112-64=48(с.) – набирає ІІ оператор
3)    48 : 4=12( км /год)- швидкість ІІ вершника
                 
               3) 48 : 4=12(с.)-щозміни набирає ІІ оператор, або це продуктивність праці ІІ оператора
  - Розглянемо ІІ спосіб
1) 112:4=28
2) 28–16=12
Або: 112:4–16=12
Відповідь:12км/год швидкість ІІ вершника і
12 сторінок продуктивність праці ІІ оператора.
Отже робимо висновок, що ці задачі мають однаковий алгоритм розв'язання
Спочатку шукаю відстань, яку проїхав І вершник , (виробіток 1 оператора), дією множення;
Далі шукаю відстань , яку проїхав ІІ вершник ,( виробіток 2 оператора), дією віднімання;
І даю відповідь на запитання задач: Яка швидкість ІІ вершника?, Скільки набирає сторінок щозміни ІІ оператор?, виконую дію ділення.
Згадаємо.
Істотні ознаки задач на спільну роботу: • три величини: загальний виробіток, продуктивність праці і час роботи; • три випадки: перший випадок стосується роботи першого об’єкта, другий — роботи другого об’єкта, а третій — спільної роботи обох об’єктів; • до перших двох випадків дано продуктивність роботи кожного об’єкта; • до третього випадку дано загальний виробіток спільної праці, а час спільної праці є шуканим.
2.     Розглянемо задачі під № 2.
1) Із одного пункту одночасно в протилежних напрямках виїхали два велосипедисти. Перший їхав зі швидкістю14 км/год, а другий — 16 км/год. Через скільки годин відстань між велоси-
педистами становитиме 150 км?

S
V
t
І в.
         ?              ]150 км
         ?
14 км/ год
               ?
ІІв.
16 км/ год

1)    14+16= 30(км/ год)- швидкість віддалення
2)    150: 30= 5( год)- відстань між велосипедистами становитиме 150 км
3)    Відповідь: 5 годин.
-         Ми цю задачу розв'язали, знаючи:
t= SV
2) Дві бригади робітників копають траншею. Перша бригада щогодини викопує 14 м траншеї, а друга — 16 м. Через скільки годин спільної роботи дві бригади викопають 150 м траншеї?

Загальний виробіток
Продуктивність праці
Час роботи
І бр.
         ?              ]150 м
         ?
14 м
               ?
ІІ бр.
16 м
1)      14+16= 30(м)-траншеї викопує дві бригади разом за 1 годину
2)      150: 30= 5( год)- спільної роботи дві бригади викопають 150 м траншеї?
         Відповідь:  через 5 годин.
Отже, задачі на спільну роботу та рух  мають однакове розвязання.
3.     Дякую тобі за роботу. Ти молодець. Перепочинь і  виконай тест за посиланням.Візьми чернетку та ручку.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScffHNmH55GjdDnWgF8MlCZymgjJGbHoE0drH_Qsmiq4nycBg/viewform

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога